Január 20-tól három hétig látható Párizsban a Francia Cirkuszművészeti Központ (CNAC) és a Krétakör közös produkciója, Schilling Árpád rendezésében.
Az Arte tudósítása a párizsi Villette-ben a napokban tartott főpróbáról (videó)
Az itthon is egyre népszerűbb új cirkusz irányzat európai oktatási fellegvára a Chalons-en-Champagne-ban található CNAC. A tavaly végzett évfolyam diplomamunkája elkészítésére Schilling Árpádot, a Krétakör művészeti vezetőjét kérték fel. A mintegy három hónapos műhelymunka alatt kiérlelt közös alkotás a résztvevő 16 fiatal cirkuszművész személyiségéből, történeteiből, jelenlétéből építkezik. A töredékekből egy tréfás közösség mozaikja rajzolódik ki, amelynek tagjai különös képességeik birtokában és elképzeléseiket követve mindent a megszokottól kissé eltérően csinálnak, miközben folyton az együttélés lehetőségeit keresik. A produkció címe (URBANRABBITs) is egy sajátos, mezei elődeinél sokkal gyorsabban tanuló és alkalmazkodó mutációra utal: egyedei saját maguk választották nomád életformájukat, ám kihasználják a város adta összes lehetőséget. Ha minderről a cirkuszi számokat zenével, tánccal, színészi játékkal ötvöző artisták legújabb generációját képviselő előadók jutnának eszünkbe – nos, ez egyáltalán nem véletlen műve. A magyar rendező ebben a számára új közegben is folytatta az elmúlt években a Krétakörrel megkezdett, a személyes, jelen idejű közlés leghitelesebb formáira irányuló kutatását. Ebből azok a szerencsések már kaphattak ízelítőt, akik tavaly szeptemberben véletlenül belebotlottak a Budapesten tréningező, bolondozó francia cirkuszművészekbe. A külsőségektől mentes, ám mégis nagyszabású, bravúrosan komponált és szellemes előadás decemberi bemutatóján végül meghódította a sokat tapasztalt francia nézőket, műkedvelőket és szakmabelieket egyaránt. Most három hétig Párizs egyik legizgalmasabb kulturális központjában a Parc de la Villette-ben felállított sátorban látható a produkció, amely áprilisban négyhónapos európai turnéra indul. Málta, Olaszország és Románia után június második felében a Fővárosi Nagycirkuszba invitálja a Krétakör a budapesti érdeklődőket, ezt követően pedig Debrecen és Pécs-Európa Kulturális Fővárosa is vendégül látja az előadást.