Krétakör a twitteren

Ajánló




A szabadulóművész apológiája
Apology of the Escapologist
Made in China - Láng Annamária előadása a Krétakör produkciójában
Kurázsi papa (2008. augusztus, Szentendre) - Le Phun & Krétakör
hamlet.ws
Közhasznúsági jelentés 2008.
Krétakör filmek, DVD-k, CD-k

Kapcsolat

IX. ker. Gönczy Pál u. 2. II./5.
Telefon: (36-1) 334-9960
Fax: (36-1) 334-9959
E-mail: kretakor@kretakor.eu

Hányan olvassák most ezt?

Friss topikok

Hakni dokumentumfilm-vetítés és kerekasztal beszélgetés a Krétakör Bázison

2010.01.08. 18:12 DanIella

Punk, táncdal és utcazene

 

A Németh Gábor Péter filmjeiből indított sorozat legújabb darabjaként, január 10-én 19:00 órától a Hakni című dokumentumfilmet vetítjük a Krétakör Bázison. A Hakni három, végletesen különböző zenei csapat egy-egy fellépését követi végig. Egy ’60-as évekbeli sztár-táncdalénekes a felvidéki falunapon lép fel, a NeFogazz punk banda Kazincbarcikán hegeszt, Tóth Evelin (ének) és Szőke Szabolcs (gadulka) utcazenészek pedig Velence utcáit róják.

 

A vetítés után a film kapcsán rendezett, már hagyományosnak számító kerekasztal beszélgetésen Mikósvölgyi Zsolt, filozófus vezetésével Tölgyesi László (Tilos, Artpool) és Berta András (Magyar Zenei Exportiroda) beszélget a 70-es, 80-as évekről az avantgárdtól a softszoc miliőn át a Trapper Farmerig.

 

Németh Gábor Péter dokumentumfilmesként csatlakozott a Krétakörhöz. A Szabadulóművész apológiája című városterápiás projektünkről készült dokumentumfilmjét a Krétakörrel közösen nevezte a 2010-es Filmszemlére. Hogy munkájához a január végi premier előtt minél közelebb hozzunk Benneteket, négy filmjét mutattuk be vetítés és kerekasztal beszélgetés keretében. A Hakni sorrendben az utolsó alkotás a január végi Szabaduló premier előtt.

 

6 komment

Címkék: ajanlo hakni bazis szabadulomuvesz

A bejegyzés trackback címe:

https://kretakor.blog.hu/api/trackback/id/tr21657308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gulyás Marci 2010.01.10. 11:45:40

Szevasz,

ez nagyon jó, kösz hogy belinkelted!
Amúgy a Kálvin tér mögött, Gönczy Pál u. 2.

raktarbazis (törölt) 2010.01.10. 18:33:07

kösz, láttam baloldalt a címet, de nem volt egyértelmű. bocs ha arrogánsnak tűnt a kérdés...

menjek én is? nem.. raaérek végülis semmit se csinálok.. akkor a bázis a raktárbázison. najólvan szeervusz sanyikám vagy hogy hívnak, marci. nem érek most rá tovább mert nincs semmi dolgom, aztán hanem inkább abbahagyjuk ezt a beszélgetést, jó? ....
szeervusz,
gábor

Gulyás Marci 2010.01.10. 23:43:24

Na Gabi, végül voltál? Mit láttál?

Hoffmann Júlia Zsüli 2010.01.12. 15:30:48

...én voltam! És végre láttam Gábor képmesterségéből egy szeletet.

hakni:
alkalmi előadás;
színész, énekes, zenész alkalmi fellépése, főleg vidéken, művelődési házban, kultúrtermekben stb., külön díjazásért

...ez kellett, hogy tudjam mit ír a papírformikus szakszótár.
s hogy mit láttam?...hát amit, láttam az nekem nagyon érdekes volt, mivel én nem ismerek utcazenészeket. A zenével kapcsolatban állok, de a zenélés ennek a formájának a bemutatása ismeretterjesztő volt számomra.
Talán ezért is ültem kukkancsként a kerekasztal egyik szegletében, mert nekem előbb le kellett ülepednie ennek a sok mindennek. Aztán jöttek, meg voltak, és áramoltak a gondolatok, még ihlet is jött...persze nem az, hogy én is neki vágok, dalolni fogok. S aztán hátra hagyva rövid perces porondomat, nyugtázva a napot vonatra szállok...de mégis valami olyasmit éreztem.
Küzdelmes dolog a zenélés, főleg ha az ember meg is akar belőle élni, valamilyen sablont le kell nyelned hozzá. (úgy érzem, s sajnos látom is)
Az utcazenélés, szerintem kimondottan örömzenélés, óriási elhatározás kell hozzá. S egy teret gátlástalanul ki kell sajátítanod, ami akkor csak a tiéd, a zenéd megszületik rajta. D e hamarosan majd megválsz tőle, s tovább kell adnod, vissza adod a városnak.

Én remélem azért, s hiszek is benne, hogy nem kell sablonnyelőkké válnunk ahhoz, hogy valamit, érdemeset létre hozzunk, valamit ami embercsalogató.

S még azt is gondolom, hogy minden előadás más, és más még ha azt vagy századszor is játsszák.
Minden hang mindig máshogy szól, van hogy a hely is más, a hallgatóság biztosan változik, s az előadó is minden percben más.
Például Szőke Szabolcs, és Tóth Evelin játéka egyszerűen zseniális, játékkal teli, képlékeny, folyton mozgó, rugalmas.

....és most tehát ezek kívánkoztak ki belőlem a filmmel kapcsolatban, kicsit bohókásan, rendezetlenül.

..és még annyi, honvágy érzés az volt, szülő-községemben is minden évben egy éjszaka dáridótól hangos.
S a filmen ez a hangulat visszajött, jól.
Igen, kifejezetten azt éreztem, h ami nem az én világom, s nem szeretem, nézhetővé válik.
Egy másik világba ültetődik ez által.

..és már befejezem!, csak még: dokufilmet a legnehezebb csinálni, vagy fotózni dokut...mert akkor nem mindegy ám a kép sorrend, meg hogy hol állsz, és hogy ő hol áll:

...s köszönöm, a filmkészítőnek(filmkészítőknek)még további sok sikert kívánok:) !

ZS
süti beállítások módosítása